Diskuze Koťata

Opravdu chcete smazat tento příspěvek?

míša28 (30.03.2013 21:36:18) napsal: Dobrý den, jsem laik v oboru kočiček, proto bych potřebovala poradit. Pořídili jsem si britskou kočičku a kocourka, budou mít 5 měsíců a jsou z jednoho vrhu. Přemýšlíme, že by jsme chtěli mít alespoň jednou koťátka. Nevadí, že jsou ,,sourozenci,,? Kdy je pro kočku vhodné, aby měla první koťata? Za pár měsíců bude mít první mrouskání, ale mě se zdá moc mladá, nato, aby už měla koťata. Až se koťata narodí, je lepší kočku s nimi oddělit od kocoura? Moc děkuji za odpovědi a rady od Vás zkušenějších. Ani nevím, jak bych odpověděla, abych ještě zůstala v mezích slušnosti. Opakovaně se tu objevují diskuze, jestli je nutné kupovat kočku s PP, pokud dotyčný nemá zájem o výstavy. Opakovaně jsme já i mnozí jiní v těchto diskuzích varovali, že koťata bez PP mohou být klidně výsledkem páření vlastních sourozenců. Váš příspěvek je toho výmluvným a smutným důkazem. Mám chovatelskou stanici registrovanou od roku 1997, moji rodiče od roku 1984, troufám si tvrdit, že o chovu na rozdíl od vás něco víme a také víme něco o podstatě geneticky podmíněných chorob, známe předky svých koček mnoho generací zpět, přesto a nebo pravě proto by nikdo z nás nikdy nepřistoupil k incestu vlastních sourozenců. Láska k plemeni a zodpovědnost k budoucím majitelům i zvířatům samotným nám nikdy nedovolí produkci takových genetických mrzáků, na jaké se chystáte vy. Vy máte pravděpodobně kočky bez PP a nejspíš ani nevíte, jestli ony samy už nejsou produktem úzké příbu-zenské - ani nemůžu říct plemenitby, protože tohle je jen bezhlavé párování čehokoli s čímkoli, co alespoň trochu připomíná britku. To, že jsou na 99% bez PP, je mi jasné z toho, že žádný zodpovědný chovatel neprodá začátečníkovi kočičku a kocourka z jednoho vrhu. Raději se ani neptám, jestli uděláte vašim kočkám nějaké zdravotní testy, než je mezi sebou necháte spářit a jestli zájemcům o koťátka (vždycky se najde nějaký důvěřivý blbec) na rovinu řekn